Wednesday, May 18, 2011

adik syg korg!!

Assalamualaikum...


emm....agak lama aku tinggalkan blog aku ni keseorangan...tiada sape sudi datang menjengokkan...kesian ko kan....yela..blog cikai2 macam hape jek sapa la sudi nengoknye..intai pun xmahu ler teman.... T_T sedihnya...

em xpe lah..asalkan arini aku nak hupdate kan jugok entry aku kali ni...hehe bersemangat proton waja tetiba ni...hehe ok2..dengan tajuk di entry kali ni aku ingin sambung cerita dari entry aku yang lepas..kali ni aku nak critain pasal adik beradik aku pulok...yela...tanpa dorang sapa la budak tembam ni kan...hehehe 

 ok....perkenalkan....tenenenenenet tenenenenenet...waa macam lagu ape jek..=)

abang sulung aku..tak payah nama penuh sangat la kan..nama manje2 dia BOY..aku paling sayang kan abg aku yang ni..sebab dia la jaga aku dari aku kecik...aku memang manja dengan dia ni..sebab dia pun nak manja kan aku..nak buat cane...beza umo dia ng aku seplOh taun hooo....dia tahun 79 aku 89 tu kot sebab aku boleh ngam ngam soii dengan dia....abg aku ni tak sama muka dengan aku dan yang lain2...*cewaah mcm manyak lak adk bradik ko kan* hahaha muka dia lebih pada ke arah kecinaan skit...tak tahu lah mana datang sesat cina kat dia...menurut dari cerite mak aku, dolu2 time mak aku ngandung kan abg aku ni..mak aku kenan dengan anak cina ni..ntah anak sapa ntah aku pun xkenal..tiap2 hari datang kat mak aku..mak aku cakap budak tu tembam dan comel...dan masa kelahiran abg aku tu bersamaan 05 April 1979 pukul berape xpasti..dan nak di jadikan cerite rupa abg aku tu sejibikk dengan rupa budak cina yang comel tu..dengan tembam dan putihnya..paling penting mata tu..sepeett der...hahaha dulu masa kecik2 abg aku ada nama timangan..atok2 aku dulu suma panggil dia BEDUN..sebab dia tembam sangat2....hehe tapi org panggil dia boy tu aku xtahu la mana datangnya tu...mungkin org kampung aku xreti cakap bahse melayu agak eh tu yang kuar nama BOY tu...omputih la sangat kan...hahah

abang aku ni jenis tak manyak bunyi...kalau mak dan ayah aku cakap ape ikut je..yela..abg sulung kan...ada jiwa pemimpin dalam diri dia...aku bole nampak tu...dari kecik dia jaga aku...memang aku tabikk spring dengan dia..dia selalu jadi penyelamat aku, tempat aku peluk kalau aku rasa takut..senang cerita dulu aku memang xboleh kalau dia takde..memang aku sayang dia...dia baik, alim, suka tolong orang dan paling penting dia susah lawan cakap mak ayah aku...emm sampai aku rasa nanti bila besar aku nak cari lelaki sebijik macam abg aku...tapi bagi sape2 yang mula trase macam nak kenal2 ke, nak no fon abg aku ke simpan la hasrat korang tu dalam peti karun masing2 sebab abg aku ni da kawen...hehehe xdapek den nk nolong yo...

masa ari abg aku kawen aku memang betul2 sedih...aku da mula rasa kehilangan, kesunyian dan macam2 ke..an lagi...

haa...nilah dia abg kesayangan aku...sebelah tu isteri dia...akak ipOr den..namo eh aku panggil kak su..org kelantan...cantik kan...emm Alhamdulillah abg aku di kurniakan 2 org boboy dalam family dia..dan termasuk la family aku..

ni yang sulung..nama dia Fathul Iman Zikri a.k.a iki....dia snirik yang gelar kan diri dia iki...tp yang pasti dia bukan Cik IkY aku..yang ni iki junior aku...hehehe dia lahir masa tahun 2006 so sekarang ni da masuk 5 tahun la...budak yang sangat2 manyak cakap..mengalahkan org tua..

ni yang no dua...nama dia Fathul Iman Zarif...baru je lahir bulan 2 aritu..dia ni gemok! rambut pacak..paling penting dia cute sgt..

tapi syg...dia da xde kat sini daa...dia duduk kat kelantan..kampung ibu dia..sebab akak ipar aku dapat tukar tmpat keje dekat sana...=( aku sempat main2 dengan dia 2 bulan je...sedih sangat2 aku xdapat tengok dia membesar depan mata aku snirik...masa aku masuk bilik abg aku, aku bau baby..mmg terasa sayu la hati ni...rindu sangat2...

zikri dan zarif...jg ibu baik2 k..xmo nakal2 tau...acu rindu korang berdua...rindu kan acu ok!! muaahh!!

ok..sambung cerita...abg aku no dua...aim....bukan Anugerah Industri Muzik ye...aim (ayim) haa..macam tu panggil dia...dia beza umo ng aku 8 tahun...dia tahun 81 dan aku 89..dia ni dulu aku memang xrapat dengan dia..selalu gado..yela mungkin dia dulu 8 tahun jadi adik....dan tetiba dia dia nak ada adik lak...memang hangin la kan..haha angah..naseb angah la ye...hahahhaha (gelak jahat)

lepas aku kehilangan abg aku yg sulung..dia la abg yang aku ada..sebab dia di pertanggungjwab kan oleh abg sulung aku tuk jaga aku...naseb baik dia xkawen lagi....sape2 nak nerai jugok..harap maaf permintaan anda di tolak...sebab angah aku da ade gepren...hehe maap la ye...angah aku ni orang yang gile2, manyak cakap dan suka tak sriyes...dia memang dari dulu xbape nak ngam dengan ayah aku..angah aku ni degil skit..eh bukan sikit degil manyak la...tapi yang aku tabik kat angah aku ni, dia jenis yang cepat belaja tau...aja la pape..cepat je dia boleh tangkap...dan sape2 kawan dengan dia senang..sebab dia suka tlg org smpai dia kene makan dengan kawan dia snirik...tu la org cakap berbaik berpada2 buat jahat jgn skali ye adk2 skalian...cewaahh...

emm apa lagi aku nak cakap pasal angah aku ni..ha! dia ni ada 2 sore..sore besar da sore kecik...kalau dia tengah sriyes ke tengah mara ke dia akan keluarkan sore besar atau sore kejantanan dia...aku tau n paham sangat  la tuh kalau dia da bukak sore dia macam tu kalau cakap ng aku ke sape ke...tau la dia tengah sriyes tu...tapi kalau kite still pk dia macam main jaga2 la time tu kaki tangan suma naik..haha kelakar kan..nak tau perangai pelik dia? dia ni suka sangat pakai perfume manyak2 macam mandi tau x..boleh bayangkan tak tahap bau dia macam mana..boleh pengsan aku..naseb baik la wangi..dan dari dulu dia suka pegang kata2 ni 'biar pape asalkan bergaye yob!' aiisshh...

pose poyo ye di situ..hahah

emm tu saja la aku cerita pasal adik beradik aku...sikit bukan..haa..aku ada 3 adk beradik je...aku la bongsu dan aku la satu2nya adik pompuan kepada abg2 aku di atas...aku memang sayang kedua2 abg aku ni..yang paling penting aku hormat sgt2 dekat dorg ni sebab dorang pandai menjaga aku dan family aku...

"abg dan angah, adik nak ucapkan TERIMA KASIH manyak2 yang xterhingga sebab sanggup melayan dan  menjaga adik korang yg sorang ni..adik nak korang tau, adik sayang sangat2 dekat korang, tanpa mak, ayah dan korang sapa la adik kt atas bumi Allah ni..adik bersyukur sangat2 jadi anak kepada mak dan ayah dan adik bersyukur sgt2 jadi adik kepada abg dan angah..adik akan sayang korang sampai bila2...muaaahhh!!!"

(^______^)

0 orang nak cakap cakap...:

Post a Comment